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WEEV: A Multidisciplinary Approach to Educational Game Development

Marchiori, Eugenio Jorge (2010) WEEV: A Multidisciplinary Approach to Educational Game Development. Tesis Master's thesis.

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Abstract

Este trabajo presenta la metodología WEEV: un enfoque global para el desarrollo de videojuegos educativos. WEEV se basa en un enfoque multidisciplinario que incluye teoría narrativa, teoría educativa, teoría de videojuegos, y teoría lenguajes visuales, así como otros aspectos de informática.La metodología presentada en este trabajo se presenta como una manera de incluir a los educadores y expertos en el dominio en el proceso de desarrollo de videojuegos educativos, sin la necesidad de que entiendan lenguajes de scripting o lógica compleja. Para alcanzar estos objetivos se utiliza una representación visual de alto nivel del flujo de la historia que proporciona una abstracción de la lógica de bajo nivel y de las interacciones con elsistema. Una implementación funcional del sistema ha sido desarrollada siguiendo los
principios de ingeniería de diseño de software y fue evaluada por usuarios en dos escenarios diferentes. Estas evaluaciones han servido un doble propósito: se mejoró el sistema en base a la retroalimentación de los usuarios y se validó el potencial del enfoque WEEV para el desarrollo de videojuegos educativos.
[ABSTRACT]
This thesis presents the WEEV methodology: a comprehensive approach for the development of educational video games. WEEV is based on a multidisciplinary approach that includes narrative theory, educational theory, video game theory; and visual language theory, as well as other aspects of computer science. The methodology presented in this work is introduced as a way to include educators and domain-experts in the educational video game development process, without the need for them to understand scripting languages or
complex logic. To achieve these goals it uses a high-level visual representation of the story flow that provides an abstraction of low-level logic and system interactions.
A working implementation of the system was developed following software engineering design principles and was evaluated by users in two different settings. These evaluations have served a double purpose: the system was
improved based on user feedback and the potential of the WEEV approach to educational video game development was validated.

Item Type:Thesis (Master's thesis)
Additional Information:Máster en Sistemas Inteligentes, Facultad de Informática, Departamento de Ingeniería del Software e Inteligencia Artificial, curso 2009-2010
Directors:
DirectorsDirector email
Fernández Manjón, BaltasarUNSPECIFIED
Moreno Ger, PabloUNSPECIFIED
Uncontrolled Keywords:Video juegos educativos, e-Learning, Lenguajes visuales de dominio específico, Herramienta de autoría, <e-Adventure> Educación, Creación de video juegos, Computación centrada en usuario, Interacción persona-ordenador, Video juegos educativos, Educational video games, e-Learning,Domain-Specific Visual Languages, Authoring tool, <e-Adventure>, Education, Game creation, User-Centric Computing, Human-Computer Interaction, Serious games
Subjects:Humanities > Education > Teaching
Sciences > Computer science > Infography
Sciences > Computer science > Expert systems (Computer science)
ID Code:11349
Deposited On:02 Nov 2010 08:54
Last Modified:06 Feb 2014 09:02

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