Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid

A Software/Design Method for Predicting Readability for ESL Students

Impacto



Cembreros Castaño, Diana (2010) A Software/Design Method for Predicting Readability for ESL Students. [Trabajo Fin de Máster]

[img]
Vista previa
PDF
Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada.

1MB

URL Oficial: http://portal.ucm.es/web/masteres-filologia/master-en-linguistica-inglesa




Resumen

The objective of this research is to present a web application that predicts L2 text readability. The software is intended to assist ESL teachers in selecting texts written at a level of difficulty that corresponds with the target students' lexical competence. The ranges are obtained by statistical approach using distribution probability and an optimized version of the word frequency class algorithm, with the aid of WordNet and a lemmatised list for the British National Corpus. Additionally, the program is intended to facilitate the method of selection of specialised texts for teachers of ESP using proportionality and lists of specialised vocabulary.


Tipo de documento:Trabajo Fin de Máster
Información Adicional:

Universidad Complutense. Facultad de Filología. Máster en Lingüística Inglesa: nuevas aplicaciones y comunicación internacional

Directores (o tutores):
NombreEmail del director (o tutor)
Tejada Caller, Paloma
Palabras clave:ESL teachers; Lexical competence; Method of selection of specialised texts for teachers
Materias:Humanidades > Filología > Filología inglesa
Humanidades > Filología > Lingüística
Código ID:12621
Depositado:04 May 2011 08:37
Última Modificación:06 Feb 2014 09:28

Sólo personal del repositorio: página de control del artículo