Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid

The use of foreign words as a persuasive tool in Marketing discourse: the cultural stereotype of Global English in Spanish print advertising

Impacto



Gómez Cerdeño, Teresa (2010) The use of foreign words as a persuasive tool in Marketing discourse: the cultural stereotype of Global English in Spanish print advertising. [Trabajo Fin de Máster]

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URL Oficial: http://portal.ucm.es/web/masteres-filologia/master-en-linguistica-inglesa




Resumen

In the present paper we will show how a socio-cognitive approach (Kristiansen and Dirven, 2009) can contribute to a deeper understanding of the phenomenon of English code-switching in Spanish advertising. Starting from the idea that language is both a “maker” and a “marker” of social identity (Kristiansen, 2009; Eckert,2004), we will see how English words and phrases are intentionally used by advertisers to make social meaning, namely, cultural associations with the stereotype of global English.


Tipo de documento:Trabajo Fin de Máster
Información Adicional:

Universidad Complutense. Facultad de Filología. Máster en Lingüística Inglesa: nuevas aplicaciones y comunicación internacional.

Directores (o tutores):
NombreEmail del director (o tutor)
Kristiansen, Gitte
Palabras clave:Use of foreign words; Marketing discourse
Materias:Humanidades > Filología > Filología inglesa
Humanidades > Filología > Lingüística
Código ID:12622
Depositado:04 May 2011 08:43
Última Modificación:06 Feb 2014 09:28

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