Complutense University Library

Tipología de los productos editoriales: otra perspectiva para la categorización del impreso antiguo español

González-Sarasa Hernáez, Silvia (2011) Tipología de los productos editoriales: otra perspectiva para la categorización del impreso antiguo español. Pecia Complutense, 8 (15). pp. 60-97. ISSN 1698-272X

[img] PDF
352kB

Official URL: http://www.ucm.es/BUCM/pecia/

View download statistics for this eprint

==>>> Export to other formats

Abstract

El presente artículo ofrece una clasificación del impreso antiguo español desde el punto de vista editorial estableciendo así una tipología de los productos editoriales. Para ello, se realiza un recorrido a través del panorama editorial de la Edad Moderna de tres países europeos (Inglaterra, Francia e Italia) estableciendo los paralelismos existentes con la industria española y posteriormente, y teniendo como premisa fundamental la finalidad del impreso y el uso al que se destina, se presenta la tipología dividida en ocho categorías.[ABSTRACT]This article offers a Spanish ancient printed classification from an editorial point of view establishing a typology of editorial products. So, it makes a run through the editorial perspective of the Modern Age of three European countries (England, France and Italy) establishing the parallelism with the Spanish industry and subsequently, and considering as a fundamental premise the purpose of the printed and the use that it gives, the typology is presented divided in eight categories.


Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Imprenta, Edición, Impreso antiguo, Clasificación, Printing, Edition, Typology, Ancient printed, Classification
Subjects:Social sciences > Library science and documentation > History of books
Humanities > History > Modern history
ID Code:14111
Deposited On:23 Jan 2012 10:03
Last Modified:23 Jan 2012 10:03

Repository Staff Only: item control page