Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid

Visualización matemática: intuición y razonamiento

Impacto



Gómez Chacón, Inés María (2012) Visualización matemática: intuición y razonamiento. In Contribuciones matemáticas en honor a Juan Tarrés. UCM, Madrid, pp. 201-219. ISBN 978-84-695-4421-1

[img]
Vista previa
PDF
411kB



Resumen

Mathematization is heavily sustained by intuition and visual reasoning. In this work we consider mathematical visualization not only as the process of recognizing Mathematics through images, but also as a key factor to enhance understanding and inspiring mathematical discoveries. Within the frame of mathematical education at university level, we use empirical data to reflect on the characteristics of geometric visualization and on some of the obstacles and opportunities arising in the teaching of visualization in this particular context.


Tipo de documento:Sección de libro
Palabras clave:Visualization; Geometry; Teaching at university level; Mathematic education; Visual thinking; Geometrical thinking; Learning and teaching geometry; Intuition
Materias:Ciencias > Matemáticas > Geometría
Ciencias > Matemáticas > Topología
Código ID:17380
Depositado:11 Dic 2012 10:51
Última Modificación:07 Feb 2014 09:46

Sólo personal del repositorio: página de control del artículo