Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

La representación del cuerpo de la mujer en la publicidad de revistas femeninas

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Cáceres Zapatero, María Dolores and Díaz Soloaga, Paloma (2008) La representación del cuerpo de la mujer en la publicidad de revistas femeninas. Estudios del mensaje periodístico (14). pp. 309-327. ISSN 1134-1629

[img]
Preview
PDF
155kB

Official URL: http://pendientedemigracion.ucm.es/info/emp/Portad_0.htm



Abstract

Este trabajo plantea un análisis del uso que la publicidad gráfica de marcas de moda de lujo hace del cuerpo de la mujer en las principales revistas femeninas de tendencias. Por una parte, se abordan los modelos físicos y estéticos en torno al cuerpo femenino desde el punto de vista de la comunicación no verbal, y por otra, se relacionan dichos modelos con la relevancia social que poseen en tanto que afectan a las representaciones que la mujer, y la audiencia en general, se hacen en torno al cuerpo: determinan
la percepción y los valores y contravalores con que se construye la autoimagen y heteroimagen corporal.
[ABSTRACT]This work involves the analysis of the use made by luxury fashion brand graphic advertising of women’s
bodies in the main trendy woman’s magazines. On the one hand, the physical and aesthetic models associated with the female body are approached from the point of view of nonverbal communication. On the other, the said models are related to the social importance that they have in terms of affecting the representations that women and the general audience make with respect to the body: they determine the
perception and value and countervalues with which the self-image and corporal hetero-image are built.


Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Comunicación no verbal, Publicidad, Revistas femeninas, Mujer, Marcas de lujo, Non verbal Communication, Advertising, Woman Magazines, Women, Luxury Brands
Subjects:Social sciences > Information science > Advertising
Social sciences > Sociology > Feminism
Social sciences > Information science > Communication research
Social sciences > Information science > Interpersonal communication
ID Code:22112
Deposited On:22 Jul 2013 07:27
Last Modified:08 Jul 2015 10:26

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page