Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Influence of The Beatles' musical rhetoric in jingles and advertising

Impacto

Descargas

Último año

Alvarez Ruiz, Antón (2013) Influence of The Beatles' musical rhetoric in jingles and advertising. Icono 14, 11 (1). pp. 139-161. ISSN 1697 - 8293

[img]
Vista previa
PDF
424kB

URL Oficial: http://www.icono14.net/ojs/index.php/icono14




Resumen

This article explores the way in which advertising jingles have been influenced by the music of The Beatles. For this purpose, descriptive, comparative and diachronic methodology was used.
After briefly studying the history and importance of advertising jingles, we have analyzed some of the characteristics of The Beatles’ songs and their similarities to advertising jingles.
The article also studies the solely musical theme recorded by the Beatles in their professional career for advertising purposes.


Tipo de documento:Artículo
Palabras clave:Beatles and advertising, Jingles and pop music, Music and advertising
Materias:Humanidades > Música > Compositores
Ciencias Sociales > Ciencias de la Información > Comunicación audiovisual
Ciencias Sociales > Ciencias de la Información > Investigación en la comunicación
Ciencias Sociales > Sociología > Movimientos sociales
Ciencias Sociales > Ciencias de la Información > Publicidad
Humanidades > Música > Industria discográfica
Ciencias Sociales > Sociología > Cultura popular
Ciencias Sociales > Sociología > Investigación social
Ciencias Sociales > Ciencias de la Información > Radio
Ciencias Sociales > Ciencias de la Información > Comunicación social
Código ID:24091
Depositado:13 Ene 2014 09:31
Última Modificación:07 Feb 2014 11:12

Descargas en el último año

Sólo personal del repositorio: página de control del artículo