Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Research, innovation and learning through the virtual classroom support education graduate degree in Arequipa, Peru

Impacto

Descargas

Último año



Gómez Gómez, Francisco (2014) Research, innovation and learning through the virtual classroom support education graduate degree in Arequipa, Peru. In Trends and innovation in higher education. Journal of Alternative Perspectives in the Social Sciences Press (JAPSS Press), Palm Beach. Florida (USA), pp. 179-196. ISBN 978-1-312-18778-8

[img]
Vista previa
PDF
192kB


Resumen

Inform the project "Training as experts in Counseling, Family Counseling and Psychotherapy postgraduate at the National University of San Agustin (UNSA) to get served at state schools in Arequipa and other cities of Peru's population" developed by teachers University School of Social Work at the Complutense University of Madrid in the 2005-06, 2006-07 and 2007-08 courses for the training of university graduates in the second specialty in "Guidance and Counseling the Child, Adolescent and Family Psychotherapy". The second specialty of Arequipa UNSA enrolled in the three hundred and fifty professional promotions taught in courses between the 2005-06 and 2007-08, all university graduates in Psychology, Psychiatry, Medicine, Education, Social Work and Law who received training both actual type as virtual remote using the UCM Virtual Campus. This project besides being a Project Development Assistance funded by the Complutense University of Madrid (UCM), was also funded by the AECI (Spanish Agency of International Cooperation) for teacher mobility and joint researchbetween the UCM and UNSA (National University of San Agustin), by B/533/06 B/2403/05 and Projects.

Resumen (otros idiomas)

Informaremos del proyecto de “Formación como expertos en Orientación, Consejería y Psicoterapia Familiar de postgraduados en la Universidad Nacional de San Agustín (UNSA) para que atendieran a la población escolarizada en escuelas públicas de Arequipa y otras ciudades del Perú” desarrollado por profesores de la Escuela Universitaria de Trabajo Social de la UniversidadComplutense de Madrid, en los cursos 2005-06, 2006-07 y 2007-08, para la formación de graduados universitarios en la segunda especialidad en “Orientación y Consejería al Niño, Adolescente y Psicoterapia Familiar”. En la segunda especialidad de la UNSA de Arequipa se matricularon en las tres promociones impartidas ciento cincuenta profesionales entre los cursos 2005- 06 y 2007-08, todos ellos graduados universitarios en Psicología, Psiquiatría, Medicina, Educación, Trabajo Social y Derecho que recibieron una formación tanto de tipo presencial como virtual a distancia mediante la utilización del Campus Virtual UCM. Este Proyecto además de ser un Proyecto de Ayuda al Desarrollo financiado por la Universidad Complutense de Madrid (UCM), fue también financiado por la AECI (Agencia Española de Cooperación Internacional)para la movilidad del profesorado y la investigación conjunta entre la UCM y la UNSA (Universidad Nacional de San Agustín), mediante los Proyectos B/2403/05 y B/5933/06.

Tipo de documento:Sección de libro
Materias:Ciencias Biomédicas > Psicología > Psicoterapia
Ciencias Sociales > Sociología > Familia
Ciencias Sociales > Sociología > Trabajo social
Ciencias Sociales > Trabajo Social > Psicoterapia de familia
Código ID:29908
Depositado:12 May 2015 10:24
Última Modificación:12 May 2015 10:24

Descargas en el último año

Sólo personal del repositorio: página de control del artículo