Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Television news consumption and public attitudes towards immigration: a multi-level approach
Consumo de información televisiva y actitudes publicas hacia la inmigración: un enfoque multinivel

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year

Álvarez Gálvez, Javier (2014) Television news consumption and public attitudes towards immigration: a multi-level approach. Revista de Psicología Social: International Journal of Social Psychology, 29 (3). pp. 401-429. ISSN 0213-4748

[img]
Preview
PDF
214kB


Abstract

This paper analyses the association between TV news consumption and public attitudes towards immigration. A multi-level model is used to study the complex relationship between TV news consumption, how the media treat immigration and public attitudes towards minority groups based on a survey of university students. Multi-level analysis results show the impact of aggregate consumption of TV news on the perception of the current immigration phenomenon and the cognitive/affective components of attitude. It also demonstrates the usefulness of this analytical approach for understanding the processes that describe the relationship between the media and attitudes towards immigration.

Resumen (otros idiomas)

Este trabajo analiza la asociación entre el consumo de medios informativos de televisión y las actitudes hacia la inmigración. Se emplea un modelo multinivel para estudiar la asociación entre el consumo de medios informativos de televisión, el tratamiento mediático de la inmigración y las actitudes públicas hacia los grupos minoritarios, a partir de una encuesta realizada a universitarios. Los resultados evidencian el impacto del consumo agregado de medios de informativos de televisión sobre la percepción del fenómeno migratorio actual y los componentes cognitivo/afectivos de la actitud. Asimismo, se pone de manifiesto la utilidad de este enfoque analítico para la comprensión de los procesos que describen la relación entre los medios informativos y las actitudes hacia la inmigración.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Attitudes; Media context; Immigration; Mass media; Multi-level models
Palabras clave (otros idiomas):Actitudes; Contexto mediático; Inmigración; Medios de comunicación; Modelos multinivel
Subjects:Social sciences > Sociology
Social sciences > Sociology > Immigrants and refugees
Social sciences > Information science > Audio-visual communication
ID Code:30126
Deposited On:18 May 2015 08:30
Last Modified:26 Mar 2019 07:29

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page