Publication:
Forma y simetría en la naturaleza. Enseñanza adaptada a personas ciegas a través de métodos cristalográficos

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2011
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El presente trabajo constituye una aportación al conocimiento de la forma y la simetría adaptado a la enseñanza de personas ciegas y con discapacidad visual. En él se pone de manifiesto el carácter transversal de la Cristalografía y sus posibilidades para el desarrollo intelectual y sensitivo de personas con esta discapacidad. La metodología se basa en la utilización de los mismos métodos de estudio que la “Cristalografía Morfológica” emplea para trabajar con los “modelos cristalográficos”.
This work deals with shape and symmetry in nature and its teaching and learning using special educational methods for blind and visually impaired people. The paper highlights the transversal nature of Crystallography and its potential for the sensory and intellectual development of people with visual disabilities. The methodology is based on, and adapted from, the classical techniques used in Morphological Crystallography, using threedimensional crystallographic models.
Description
Unesco subjects
Keywords
Citation
Collections