Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Reflexión sobre la motivación de los alumnos de Grado en la elección de estudios de comunicación en las Universidades de Madrid
Reflection on the motivation of undergraduate students in the choice of communication studies at the Universities of Madrid

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Peinado Miguel, Fernando and Fernández Sande, Manuel (2011) Reflexión sobre la motivación de los alumnos de Grado en la elección de estudios de comunicación en las Universidades de Madrid. Estudios sobre el mensaje periodístico, 17 (2(2011). pp. 383-400. ISSN 1134-1629

[img]
Preview
PDF
159kB

Official URL: https://revistas.ucm.es/index.php/ESMP



Abstract

Este trabajo es una reflexión consecuencia de la investigación que un grupo de profesores del Departamento de Periodismo IV (Empresa Informativa) de la UCM acometen en julio de 2010 a partir de una muestra consolidada de trescientos alumnos que participan en la Summer Media School y cuyo objetivo primordial era su alfabetización multimedia y su familiarización con los procesos productivos en los mass media. Entre los objetivos está el conocer qué motivos les impulsaba a estos alumnos a cursar algunos de los Grados en comunicación en las Universidades de Madrid, a partir de veinte ítems que surgen de una de las treinta y cuatro preguntas del cuestionario: ¿Porque has elegido estudiar esta titulación superior?

Resumen (otros idiomas)

This paper reflects the research result of a group of professors of Department of Journalism IV (Media Management) of the UCM in July 2010 from a sample consolidated the three hundred students participating in the Summer Media School and whose main objective was their media literacy and familiarity with production processes in the mass media. Among the objectives is to know what reasons drove them to these students attend some of the degrees in Communication at the University of Madrid, from twenty items arising from one of the thirty-four survey questions: Why have you chosen to study this higher degree?

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Comunicación; Universidad; Motivación; Consumo de Medios; EEES
Palabras clave (otros idiomas):Communication; University; Motivation; Media Consumption; EHEA.
Subjects:Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Information services
ID Code:34461
Deposited On:07 Dec 2015 13:13
Last Modified:07 Dec 2015 13:13

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page