Publication:
Reflexión sobre la motivación de los alumnos de Grado en la elección de estudios de comunicación en las Universidades de Madrid

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2011-12-15
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Complutense de Madrid
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Este trabajo es una reflexión consecuencia de la investigación que un grupo de profesores del Departamento de Periodismo IV (Empresa Informativa) de la UCM acometen en julio de 2010 a partir de una muestra consolidada de trescientos alumnos que participan en la Summer Media School y cuyo objetivo primordial era su alfabetización multimedia y su familiarización con los procesos productivos en los mass media. Entre los objetivos está el conocer qué motivos les impulsaba a estos alumnos a cursar algunos de los Grados en comunicación en las Universidades de Madrid, a partir de veinte ítems que surgen de una de las treinta y cuatro preguntas del cuestionario: ¿Porque has elegido estudiar esta titulación superior?
This paper reflects the research result of a group of professors of Department of Journalism IV (Media Management) of the UCM in July 2010 from a sample consolidated the three hundred students participating in the Summer Media School and whose main objective was their media literacy and familiarity with production processes in the mass media. Among the objectives is to know what reasons drove them to these students attend some of the degrees in Communication at the University of Madrid, from twenty items arising from one of the thirty-four survey questions: Why have you chosen to study this higher degree?
Description
Keywords
Citation
Collections