Publication:
Géneros Discursivos y Sociedad. Memoria PID 128-2015

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2016-02
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Este documento recoge los resultados principales del Proyecto de Innovación Docente 128-2015 titulado Géneros y sociedad: propuesta interdisciplinar y transcultural para la enseñanza-aprendizaje de la lectura y escritura en la formación del profesorado. Su objetivo ha sido diseñar e implementar una propuesta de mejora para la lectura y la escritura basada en el modelo lingüístico funcional de Halliday desarrollado a través de la pedagogía de los géneros de la Escuela de Sydney, cuya descripción más reciente se encuentra en el texto publicado por Rose y Martin (2012), Reading to Learn (R2L).
This document summarizes the main results of the Teaching Innovation Project 'Genres and society: an interdisciplinary and transcultural proposal for reading and writing teaching and teacher training'. The project focuses on designing and implementing a proposal to improve reading and writing based on Halliday's functional linguistic model developed through the genre-based-pedagogy School in Sydney, and whose most recent description can be found in Rose & Martin (2012), Reading to Learn (R2L).
Description
Keywords
Citation
Rose , D. (2011). Reading to learn: Accelerating Learning and Closing the Gap. Teacher training books and DVD. Sydney: Ready to Learn. http://www.readingtolearn.com.au Rose, D. & J.R. Martin (2012). Learning to Write. Reading to Learn. Genre, Knowledge and Pedagogy in the Sydney School. London: Equinox.