Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Aprendizaje mediante la conciencia plena y las constelaciones familiares
Learning Through Mindfulness and the Family Constellations

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Gómez Gómez, Francisco (2015) Aprendizaje mediante la conciencia plena y las constelaciones familiares. Opción, 31 (ext 2). pp. 479-500. ISSN 1012-1587

[img]
Preview
PDF
135kB

Official URL: http://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/20402



Abstract

Se recogen los aspectos más significativos del Mindfullnes y del modelo sistémico fenomenológico de las Constelaciones Familiares, aplicados al sistema educativo universitario. La posibilidad de establecer una relación de ayuda posicionando al docente ayudador y al alumno ayudado en el adulto y en el presente es una nueva forma de afrontar los procesos de aprendizaje/enseñanza, y de enfocar la labor del educador como profesional de ayuda. El estudio de caso da consistencia a los aspectos teóricos de los diferentes autores considerados, lo que da lugar a conclusiones novedosas que crean nuevas formas y competencias formativas y profesionales en la Educación

Resumen (otros idiomas)

Most significant aspects of Mindfullnes and Systemic Phenomenological of Family Constellations approach are gathered as an application for University education system.Anew way to deal the learning and teaching process, focusing the teacher roll as a professional help would create a help relationship by positioning the helper teacher and the helped student on the adult place and in the present. Theoretical aspects –written by authors of the matter– are supported by case study, emerging new skills for education professionals

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Aprendizaje, Conciencia plena, Constelaciones familiares, Enseñanza
Subjects:Social sciences > Social service > Family
Social sciences > Social service > Family psychotherapy
Humanities > Education > Learning
Humanities > Education > Psychotherapy
Humanities > Education > Training of teachers
ID Code:36147
Deposited On:08 Mar 2016 11:50
Last Modified:08 Mar 2016 11:50

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page