Publication:
La Conceptualización Cultural y Pragmática en el Análisis Contrastivo entre Español y Chino Mandarín y su Uso en Aulas de ELE en China: el Género como Ejemplo Arquetípico

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2016-03
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
En este trabajo se realiza un análisis contrastivo entre español y chino mandarín en temas gramaticales más característicos del español en los aspectos de escritura, gramática y pragmática y se comenta la posibilidad de su aplicación en el proceso de la enseñanza de ELE en China. Se reflexionan las causas de las dificultades principales para los sinohablantes y se predicen los errores más comunes y posibles soluciones. Además se destaca el tema del género gramatical como un ejemplo arquetípico y se explica detalladamente su conceptualización en ambos idiomas, la cual corresponde en cierto sentido a la teoría Yin y Yang de la cultura china. Se presenta la introducción de la teoría oriental y se comenta la posibilidad de su uso en aulas de ELE con alumnos sinohablantes.
This paper presents a contrastive analysis between Spanish and Chinese Mandarin on the most characteristic grammatical topics in Spanish language such as aspects of writing, grammar and pragmatics, and the possibility of its application in the SFL (Spanish as Foreign Language) teaching process in China has also been discussed. The causes of the main difficulties for Chinese Mandarin speakers are considered, and the most common errors and possible solutions are predicted. Furthermore, the paper focuses on the subject of grammatical gender as an archetypal example and explains in detail about its conceptualization in both languages, which corresponds in a sense to the Yin Yang theory of Chinese culture. The introduction of this oriental theory has been detailed and the possibility of its use inclassrooms of SFL with Chinese Mandarin speaking students has been discussed.
Description
Unesco subjects
Keywords
Citation