Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Claves para la creación de material educativo digital autoformativo
Keys to the creation of digital educational materials Self-study

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Fernández-Pampillón Cesteros, Ana María (2016) Claves para la creación de material educativo digital autoformativo. [ Proyecto de Innovación y Mejora de la Calidad Docente de la Universidad Complutense de Madrid; ]

[img]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial.

255kB


Abstract

Este documento recoge, en un formato de pregunta-respuesta, la experiencia real sobre creación y uso de material educativo digital autoformativo. Entendemos por material educativo digital autoformativo cualquier entidad digital que tiene definido al menos un objetivo de aprendizaje y que ha sido creado para facilitar el aprendizaje autónomo. Las preguntas que se tratan son: ¿Por qué crear material autoformativo?, ¿Qué tiene de diferente el material didáctico autoformativo respecto al formativo “presencial”?, ¿Cómo crear material autoformativo (un buen material autoformativo ;-)?, otras cuestiones a tener en cuenta que… y, finalmente, un breve anexo sobre cómo declarar y respetar las condiciones de propiedad intelectual.
Este documento ha sido publicado en la Memoria en el Proyecto de Innovación y Mejora de la Calidad Docente de la Facultad de Filología número 265 de la convocatoria 2015 con título "Construcción de un esquema de formación de postgrado semipresencial /en línea basado en comunidades de aprendizaje, clase invertida y autoaprendizaje" (publicado en e-prints ucm)

Resumen (otros idiomas)

This document contains, in a question-answer format, the actual experience of self-formative creation and use of digital educational material. Self-study mean by digital educational material any digital entity that has defined at least one learning objective and has been created to facilitate independent learning. The questions addressed are: Why create self-training materials ?, What is different about the self-formative educational materials regarding the training "face" ?, How to create self-training materials (a good self-training materials other issues ?, ;-) keep in mind that ... and finally a brief appendix on how to declare and respect the intellectual property conditions. This document has been published in the Report on the Project for Innovation and Improvement of the Educational Quality of the Faculty of Philology 265th of the call 2015 entitled "Building a training scheme semipresencial graduate / based online learning communities , inverted and self-study class "(published in e-prints ucm)

Item Type:Working Paper or Technical Report
Uncontrolled Keywords:Recursos digitales; Docencia; Acceso Abierto; Autoformación
Palabras clave (otros idiomas):Digital resources; Teaching ; Open Access ; Autoformatión
Subjects:Humanities > Education > Learning
Humanities > Education > Teaching
Humanities > Education > Training of teachers
Humanities > Philology
Humanities > Philology > Computer Science
Series Name:Proyecto de Innovación y Mejora de la Calidad Docente de la Universidad Complutense de Madrid
Volume:
Number:
ID Code:38297
Deposited On:04 Jul 2016 08:18
Last Modified:25 May 2018 16:30

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page