Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

El juego como estrategia didáctica en educación infantil
Game as a teaching strategy for early childhood education

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Fernández Molero, Laura (2016) El juego como estrategia didáctica en educación infantil. [Trabajo fin de Grado]

[img]
Preview
PDF
2MB


Abstract

Este trabajo será una síntesis de las competencias del Grado sobre el juego infantil en general, y de forma más específica, como estrategia metodológica en Educación infantil. Se hablará de cómo ha evolucionado el juego desde sus inicios hasta convertirse en un recurso educativo. Una vez analizado desde las perspectivas que han sido posibles, se plantea unas tablas de análisis en las que se propone el juego o las situaciones lúdicas como alternativa a las fichas de los libros de texto.

Resumen (otros idiomas)

This project is a general summary of the degree competences about children's game and a specific approach of game as a methodological strategy in Early Childhood Education. The game's evolution from it beginning to its change into an instructional material will be explained. Once analysed the game from the perspectives that have been possible, it is proposed tables of analysis in which the game or playful situations are proposed as an alternative to the tokens of textbooks.

Item Type:Trabajo fin de Grado
Additional Information:

Texto completo retirado a petición de la autora con fecha 4-03-2018

Directors:
DirectorsDirector email
Garrote Escribano, Nicolásnicolas.garrote@edu.ucm.es
Uncontrolled Keywords:Juego, Manipulación, Experimentación, Juego Infantil, Situación Lúdica, Educación Infantil
Palabras clave (otros idiomas):Game, Handling, Experimentation, Children's Game, Playful Situation, Early Childhood Education
Subjects:Humanities > Education > Learning
Humanities > Education > Education curricula
Humanities > Education > Teaching
Humanities > Education > Child rearing
Humanities > Education > Pedagogy
Humanities > Education > Pschycology
Humanities > Education > Pschycology of movement
Humanities > Education > Educational psychology
Humanities > Education > Training of teachers
Humanities > Education > Education
Título de Grado:Grado en Maestro en Educación Infantil. Facultad de Educación. Curso 2015 - 2016
ID Code:42938
Deposited On:31 May 2017 11:04
Last Modified:30 Nov 2018 11:43

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page