Publication:
El negativismo mediático en las elecciones presidenciales de Ecuador 2017

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2017-10-05
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
La influencia de los medios de comunicación en la opinión pública ha sido objeto de varios estudios y teorías a lo largo de la historia. La presente investigación pretende ser un primer acercamiento al análisis de las dimensiones de influencia por parte de los medios de comunicación en Ecuador. Se analizó la cobertura mediática del diario privado "El Universo" y del diario público "El Telégrafo" durante las elecciones presidenciales de Ecuador en 2017, en las que resultó ganador, Lenin Moreno de Alianza País. El objetivo fue determinar si existió, y en qué medida, una tendencia hacia el negativismo.
The influence of mass media in public opinion has been the object of several studies and theories throughout history. The present investigation is a first analytical approach to the dimensions of influence of mass media in Ecuador's political landscape. The subject of analysis was the media coverage of the private newspaper "El Universo" and the public daily "El Telégrafo" during Ecuador's presidential elections in 2017, in which Lenin Moreno of Alianza País got elected. The objective of the study was to determine if there was, and to what extent, a tendency towards media negativism.
Description
Keywords
Citation