Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Integración de los enfoques AICLE y CTIM en las actividades experimentales del grupo bilingüe de la Facultad de Educación
Integration of CLIL and STEM approaches in the experimental activities of the bilingual group of the Faculty of Education

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Peña Martínez, Juan and Rosales Conrado, Noelia and Sánchez Gómez, Pedro and García Núñez, Iván and Herrero Ojalvo, Ignacio Gilberto (2019) Integración de los enfoques AICLE y CTIM en las actividades experimentales del grupo bilingüe de la Facultad de Educación. [Proyecto de Innovación Docente]

[img]
Preview
PDF
802kB


Abstract

En el presente proyecto se han rediseñado las prácticas de Física del grupo bilingüe para que los estudiantes apliquen el doble enfoque Ciencia-Tecnología-Ingeniería-Matemáticas (CTIM) y Aprendizaje Integrado de Ciencias en Lengua Extranjera (AICLE). Asimismo, se ha recabado su valoración para futuros trabajos.

Resumen (otros idiomas)

In the present project the physics experimental activities of the bilingual group have been redesigned in order that the students apply the double approach of Science-Technology-Engineering-Mathematics (STEM) and Content and Language Integrated Learning (CLIL). Likewise, his assessment has been collected for future work.

Item Type:Proyecto de Innovación Docente
Divisions:Fac. de Educación > Depto. de Didáctica de las Ciencias Experimentales , Sociales y Matemáticas
Título de serie o colección (PIMCD):Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2018
Uncontrolled Keywords:AICLE, CTIM, Formación inicial de maestros, Física
Palabras clave (otros idiomas):CLIL, STEM, training os teacher students, Physics
Subjects:Humanities > Education
Humanities > Education > Science study and teaching
Humanities > Education > Teaching
Humanities > Education > Training of teachers
ID Code:55723
Deposited On:19 Jun 2019 10:30
Last Modified:19 Jun 2019 10:37

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page