Publication:
Atlas de las enfermedades de la piel y las mucosas (I). Herramienta para el autoaprendizaje de los alumnos de la asignatura de Dermatatología

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2019-06-20
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Creación, estandarización, normalización de un sistema de recopilación, clasificación, edición y publicación de imágenes de lesiones clínicas de piel y mucosa orientada a los alumnos Medicina de la UCM, para la elaboración de un Atlas de las enfermedades de la piel y las mucosas. Banco de imágenes clínicas en soporte digital (Atlas) estructurado y desarrollado como herramienta de autoaprendizaje para los alumnos de Dermatología de la UCM (entrenamiento visual para el diagnóstico dermatológico), en 2 idiomas: español e ingles.
Creation, standardization, standardization of a system of collection, classification, edition and publication of images of clinical lesions of skin and mucosa aimed at students Medicine of the UCM, for the development of an Atlas of diseases of the skin and mucous membranes. Bank of clinical images in digital support (Atlas) structured and developed as a self-learning tool for the students of Dermatology of the UCM (visual training for dermatological diagnosis), in 2 languages spanish and english.
Description
UCM subjects
Keywords
Citation