Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

La enseñanza jurídica mediante el aprendizaje basado en problemas
Legal education through problem-based learning

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Gil Plana, Juan and Aguilera Izquierdo, Raquel and Garcïa Piñeiro, Nuria Paulina and García Torres, Alba and Cristobal Roncero, Rosario and Llano Sanchez, Mónica and Moreno Romero, Francisca and Martín Rodríguez, María Olaya and García Vitoria, Ignacio and Garrote de Marcos, María de los Angeles and San Martín Mazzuconni, Carolina and Mezzacapo, Domenico and Pérez Campos, Ana Isabel and Pensabene Lionti, Giuseppina and Martín Jímenez, Rodrigo and Preterotti, Antonio and Cairoli, Stefano and López Balaguer, Mercedes and Gónzalez Saquero, Pablo and Fernández Carron, Clara and Rodríguez Rodríguez, Emma and Rodríguez Martín-Retortillo, Rosa and Ramos Moragues, Francisco and Taléns Visconti, Eduardo and Almudí Cid, José Manuel and Thibault Aranda, Javier and García Rubio, Amparo and García Revuelta, Marina (2019) La enseñanza jurídica mediante el aprendizaje basado en problemas. [Proyecto de Innovación Docente]

[img]
Preview
PDF
1MB


Abstract

A través del Aprendizaje Basado en Problemas se trata de ofrecer al alumno un aprendizaje que, yendo más allá del aprendizaje memorístico, se centre en fomentar el desarrollo de una serie de competencias por parte de aquél que le permita una actuación más reflexiva y crítica de suerte que consiga activar la necesidad de adquirir un conocimiento previo, reconocer las dimensiones jurídicas y extrajurídicas del problema planteado, aprender a gestionar el tiempo de búsqueda de información así como la calidad y profundidad de esta última, capacitarlo para realizar un análisis crítico de la información y formular una o varias posibles soluciones al problema.

Resumen (otros idiomas)

Through Problem-Based Learning, the aim is to offer the student a learning that, going beyond the rote learning, focuses on fostering the development of a series of competences by the one that allows a more reflective and critical performance of luck that manages to activate the need to acquire prior knowledge, recognize the legal and extra-legal dimensions of the problem posed, learn to manage the time to search for information as well as the quality and depth of the latter, enable it to perform a critical analysis of information and formulate one or several possible solutions to the problem.

Item Type:Proyecto de Innovación Docente
Divisions:Fac. de Derecho > Depto. de Derecho del Trabajo y Seguridad Social
Título de serie o colección (PIMCD):Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2018
Uncontrolled Keywords:Enseñanzas jurídicas, Aprendizaje basado en problemas
Palabras clave (otros idiomas):Legal education, Problem-based learning
Subjects:Social sciences > Law > Community law
Social sciences > Law > Constitutional law
Social sciences > Law > Finance-Law and legislation
Social sciences > Law > Labor laws and legislation
Social sciences > Law > Law of nations
Social sciences > Law > Procedure (law)
Social sciences > Law > Taxation-Law and legislation
Social sciences > Law > Administrative law
ID Code:56133
Deposited On:08 Jul 2019 11:29
Last Modified:08 Jul 2019 11:29

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page