Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

El proceso de transformación hacia un boletín de evaluación cualitativo e individual en Educación Infantil mediante investigación-acción participativa
The process of transformation towards a qualitative and individual evaluation bulletin in childhood education through participatory action-research

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Barba-Martín, Raúl Alberto and Sanz Simón, Carlos (2019) El proceso de transformación hacia un boletín de evaluación cualitativo e individual en Educación Infantil mediante investigación-acción participativa. Infancia, Educación y Aprendizaje, 5 (2). pp. 504-509. ISSN 0719-6202

[img]
Preview
PDF
60kB

Official URL: https://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/1728



Abstract

Este estudio analiza en qué medida un proceso de formación permanente del profesorado basado en investigación-acción participativa parece incidir en la transformación de los boletines de evaluación (o informativos) que se entregan a las familias en la etapa de Educación Infantil. La investigación se lleva a cabo dentro de Proyecto de Innovación Docente cuya finalidad es fomentar la innovación educativa en las escuelas, dirigida a transformar sus prácticas de aula por otras orientadas al aprendizaje inclusivo y participativo. Los resultados parecen indicar que los proyectos de formación permanente basados en investigación-acción participativa conllevan un cambio en el pensamiento de las docentes, que les hace replantearse sus prácticas educativas, incluidos los instrumentos de evaluación.

Resumen (otros idiomas)

This study analyzes the extent to which a process of ongoing teacher training based on participatory action research seems to influence the transformation of the evaluation (or information) bulletins that are delivered to families in the early childhood education stage. The research takes place within the Teaching Innovation Project for educational innovation in schools, aimed at classroom practices by others oriented to inclusive and participatory learning. The results seem to indicate the projects of permanent training in participatory action-research entail a change in the thinking of the teachers, reconsidering their own educational practices, including the evaluation instruments.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Formación permanente; investigación-acción participativa; evaluación compartida; boletín; Educación Infantil
Palabras clave (otros idiomas):Ongoing education; participatory action-research; shared evaluation; bulletin; Early Childhood Education
Subjects:Humanities > Education
Humanities > Education > Training of teachers
Humanities > Education > Higher education
ID Code:56155
Deposited On:10 Jul 2019 10:08
Last Modified:10 Jul 2019 10:36

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page