Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Evolución de la televisión mediante HbbTV

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Justicia Domingo, Antonio José (2019) Evolución de la televisión mediante HbbTV. [Trabajo Fin de Máster]

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
PDF
31MB


Abstract

La televisión a lo largo de su historia, ha sido un elemento lineal mostrando una programación sujeta a determinados horarios y contenidos impuestos por la cadena televisiva. Internet, ha ofrecido la posibilidad de disfrutar de un producto audiovisual en cualquier momento
cambiando de manera significativa tanto el modo de consumo como el modelo de negocio de las empresas audiovisuales provocado por el auge de las OTT (Over The Top).

HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband Television), aúna la convergencia de la televisión e internet ofreciendo múltiples funcionalidades interactivas suponiendo un cambio en el concepto de consumo y distribución de contenidos audiovisuales televisivos.

Resumen (otros idiomas)

Television throughout its history, has been a linear element showing a schedule holded on certain times and contents imposed by the television network. The arrival of internet, has offered the possibility of enjoying an audiovisual product at any time changing significantly both, on the one hand, the mode of consumption and, on the other, the business model of audiovisual companies, caused by the rise of the OTT (Over The Top). HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband Television), combines the convergence of television and the internet, offering multiple interactive features that involve a change in the concept of consumption and distribution of television audiovisual content.

Item Type:Trabajo Fin de Máster
Directors:
DirectorsDirector email
García García, Alberto Luisalgarci@ucm.es
Uncontrolled Keywords:TDT, HbbTV, OTT, Internet, Televisión
Palabras clave (otros idiomas):TDT, HbbTV, OTT, Internet, Television
Subjects:Sciences > Computer science > Telecommunication
Social sciences > Information science > Audio-visual communication
Social sciences > Information science > Information services
Social sciences > Information science > Information technology
Social sciences > Information science > Television
Social sciences > Information science > Information storage and retrieval systems
Social sciences > Information science > Internet
Social sciences > Information science > Communication research
Título del Máster:MASTER EN COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL PARA LA ERA DIGITAL
ID Code:56259
Deposited On:26 Aug 2019 11:56
Last Modified:26 Aug 2019 11:56

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page