Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Enseñanza de español a los hablantes persas

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Ghasemi, Tahere (2019) Enseñanza de español a los hablantes persas. [Thesis]

[img]
Preview
PDF
10MB


Abstract

El presente trabajo pretende demostrar una opción en la enseñanza de español en nuestro país de origen, Irán, con el fin de mejorar el sistema educativo de este idioma, cultura y mundo. Con este fin en el primer capítulo presentamos las definiciones de cultura, para saber de dónde partimos ya que nuestro enfoque es el componente cultural, la tarea pendiente y olvidada de las aulas de ELE en Irán. En este capítulo hablamos de los tipos de culturas: la Cultura con mayúscula, la cultura con minúscula y la kultura con k; todas ellas como partes de un puzle que forman las piezas de cómo ser y de cómo actuar, y el porqué de una sociedad, y cómo ser aceptado o porqué estar rechazado en ella como un nuevo miembro o un extranjero. Nos ocupamos de proponer las maneras de las que según Hall se adquieren estas culturas: el aprendizaje informal, el formal y el técnico. En líneas generales en este capítulo nos ocupamos de hacer visible la invisibilidad de las variedades de la cultura en una sociedad...

Resumen (otros idiomas)

This paper aims to highlight some similarities and cultural differences between Spanish Culture and Persian students learning Spanish, in order to improve the Iranian educational system in terms of teaching and learning Spanish. Therefore, in the first chapter, we present the definitions of culture, to know where to start from when we treat the cultural component, the pending task in the ELE classroom in Iran. In this chapter we discuss the types of culture: Culture with a capital word, culture in lower case and culture with k- kultura; all of them like parts of a puzzle, show how to be and how to act, and why, in a society, how a new member of a society can be accepted or why be rejected. We propose those ways according to Hall, these cultures are acquired: informal, formal and technical learning. Overall in this chapter we deal with making visible the invisibility of the varieties of culture in a society...

Item Type:Thesis
Additional Information:

Tesis de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Filología, Departamento de Lengua Española y Teoría de la Literatura y Literatura Comparada, leída el 19/12/2018

Directors:
DirectorsDirector email
Delgado Cobos, Inmaculada
Uncontrolled Keywords:Lengua española, Didática, Español como lengua extranjera, Hablantes persas
Palabras clave (otros idiomas):Spanish language, Study and teaching, Persian speakers
Subjects:Humanities > Education > Teaching
Humanities > Philology > Spanish language
ID Code:56343
Deposited On:15 Jul 2019 10:43
Last Modified:15 Jul 2019 10:43

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page