Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

El cuestionario como herramienta de análisis en la gestión y comunicación de la responsabilidad social de los atletas de élite españoles
The Survey as a Tool for Analyzing the Management and Communication of Social Responsibility of Spanish Elite Athletes

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year

Abuín Penas, Javier (2019) El cuestionario como herramienta de análisis en la gestión y comunicación de la responsabilidad social de los atletas de élite españoles. Comunicación y Metodos, 1 (1). pp. 29-39. ISSN 2659-9538

[img]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

294kB

Official URL: https://doi.org/10.35951/v1i1.2


URLURL Type
http://comunicacionymetodos.comUNSPECIFIED


Abstract

El objeto del presente estudio es mostrar el cuestionario como la herramienta más adecuada para el análisis de la gestión y comunicación de la Responsabilidad Social Corporativa de los atletas de élite españoles. Además, se presenta una propuesta de cuestionario para dicho objetivo tras el análisis de estudios previos que utilizaron esta herramienta en la investigación de la RSC en el mundo del deporte. La validación del cuestionario se consiguió tras la valoración por parte del juicio de expertos académicos y profesionales del sector. Los resultados obtenidos muestran que el cuestionario es útil y válido para conocer las estrategias y la comunicación de la Responsabilidad Social Corporativa de los atletas de élite españoles.

Resumen (otros idiomas)

The aim of the present study is to show the survey as the most appropriate tool for analyzing the management and communication of the Corporate Social Responsibility of Spanish elite athletes. In addition, a proposal of survey is presented for this objective after the analysis of previous studies that used this tool in the research of CSR in the sports industry. The validation of the questionnaire was achieved after the judgment by academic experts and professionals of the industry. The results show that the survey is useful and valid tool to understand the strategies and the communication of Corporate Social Responsibility of Spanish elite athletes.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Responsabilidad Social; Comunicación; Deporte; Deportistas; Cuestionario
Palabras clave (otros idiomas):Social Responsibility; Communication; Sport; Athletes; Questionnaire
Subjects:Social sciences > Information science
Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Communication research
ID Code:56644
Deposited On:01 Aug 2019 10:27
Last Modified:01 Aug 2019 10:27

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page