Publication:
El cuestionario como herramienta de análisis en la gestión y comunicación de la responsabilidad social de los atletas de élite españoles

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2019-06-23
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Raúl Eguizabal
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El objeto del presente estudio es mostrar el cuestionario como la herramienta más adecuada para el análisis de la gestión y comunicación de la Responsabilidad Social Corporativa de los atletas de élite españoles. Además, se presenta una propuesta de cuestionario para dicho objetivo tras el análisis de estudios previos que utilizaron esta herramienta en la investigación de la RSC en el mundo del deporte. La validación del cuestionario se consiguió tras la valoración por parte del juicio de expertos académicos y profesionales del sector. Los resultados obtenidos muestran que el cuestionario es útil y válido para conocer las estrategias y la comunicación de la Responsabilidad Social Corporativa de los atletas de élite españoles.
The aim of the present study is to show the survey as the most appropriate tool for analyzing the management and communication of the Corporate Social Responsibility of Spanish elite athletes. In addition, a proposal of survey is presented for this objective after the analysis of previous studies that used this tool in the research of CSR in the sports industry. The validation of the questionnaire was achieved after the judgment by academic experts and professionals of the industry. The results show that the survey is useful and valid tool to understand the strategies and the communication of Corporate Social Responsibility of Spanish elite athletes.
Description
Keywords
Citation
Collections