Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

I.amAble: El aprendizaje en ciencias al servicio de la inclusión educativa
I.amAble: Learning in science at the service of educational inclusion

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Herrero Domínguez, Santiago and Corrales Castellanos, María Eugenia and Sobrino Díaz, María Lourdes and Cilleros Prados, Olga and Barba Fernández, Carmen and Azor Lafarga, Alberto Eduardo and Hernández Díaz, María Yolanda and Martínez del Pozo, Álvaro and Ranchal Sánchez, Rocío and Maestre Varea, David and Méndez Pozo, Gonzalo Rubén and Gervás Gómez-Navarro, Pablo and Pastor Gil, Lorena and Taravillo Corralo, Mercedes and Guerrero Martínez, Andrés and Sánchez Benítez, Francisco Javier and Martín Conde, María and Priego Bermejo, José Luis and González Prieto, Rodrigo and Jiménez Aparicio, Reyes and Álvarez Serrano, Inmaculada and Cortés Gil, Raquel and Osío Barcina, José de Jesús and Mancheño Real, María José and Arribas Fernández, Paula and Lobato Fernández, Álvaro and Sánchez Arroyo, Antonio José and Torrecilla Manresa, Sofía and Cárdenas Bonett, Marlón Félix and Desvoyes, Benedicte and Bárcena Espelleta, Araceli and Nacenta Torres, Pablo and Rubio Lago, Luis and Bautista Blasco, Susana and Julián Cortés, Alvaro and Arancibia Llaneza, Julieta Noelia and Lombraña Pascual, Rodrigo and Catalán Torrecilla, Cristina and Gutiérrez Franco, Yanna María and Mártínez Ruiz, María Paloma (2019) I.amAble: El aprendizaje en ciencias al servicio de la inclusión educativa. [Proyecto de Innovación Docente]

[img]
Preview
PDF
197kB


Abstract

I.amAble es un proyecto que nació con una filosofía centrada en la utilización de acciones de solidaridad como método de aprendizaje. Se diseñan y organizan talleres científicos inclusivos para realizarlos en parejas formadas por personas con discapacidad cognitiva y de educación secundaria ordinaria. Se pretende aprender a la vez que se da un servicio a la universidad y a la sociedad, y ese es el espíritu que se ha seguido manteniendo durante esta tercera edición del curso 2018-2019.

Resumen (otros idiomas)

I.amAble is a project that was born with a philosophy focused on the use of solidarity actions as a learning method. Inclusive scientific workshops are designed and organized to conduct them in pairs formed by people with cognitive disabilities and ordinary secondary education. It is intended to learn while providing a service to the university and society, and that is the spirit that has continued to be maintained during this third edition of the 2018-2019 course.

Item Type:Proyecto de Innovación Docente
Divisions:Fac. de Ciencias Químicas > Depto. de Química Inorgánica
Título de serie o colección (PIMCD):Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2018
Uncontrolled Keywords:Talleres científicos; Inclusión educativa; Voluntariado universitario; Educación especial; Educación secundaria; Discapacidad intelectual
Palabras clave (otros idiomas):Scientific workshops; Educational inclusion; University volunteering; Special education; Secondary education; Intellectual disability
Subjects:Sciences > Physics
Sciences > Computer science
Sciences > Chemistry
Medical sciences > Biology
Social sciences > Information science
Humanities > Education
ID Code:57056
Deposited On:24 Sep 2019 09:06
Last Modified:24 Sep 2019 09:06

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page