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Exploring auditors’ stereotypes: the perspective of undergraduate students
Exploración de los estereotipos de los auditores: la perspectiva de los estudiantes universitarios

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Navallas, Begoña and Del Campo, Cristina and Camacho Miñano, María del Mar (2017) Exploring auditors’ stereotypes: the perspective of undergraduate students. Revista de Contabilidad, 20 (1). pp. 25-35. ISSN 1988-4672

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Official URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.rcsar.2015.11.001



Abstract

We report the results of a study that examines university students’ perceptions about the public image of auditors through their stereotypes and their changes in attitudes after an extra-curricular activity with professionals, sponsored by a well-known and prestigious professional organisation of auditors in Spain. In our experimental study, we examine whether real life contact for students is a way to change their stereotypes on the auditing profession.
Participants completed a preliminary and also a post-survey, both pen-and-paper, in order to analyse the students’ final impressions and the evolution oftheir perception of auditors’ stereotypes. Both surveys were divided in three different sections: demographic data, general perceptions towards the activity, and 30 questions with regard to the perceptions of an average auditor compared to an average individual. Results indicate that, indeed, the activity changed the students’ view to consider auditors as more warm, more available to work in teams, more modest, more tender-minded, and less impulsive.

Resumen (otros idiomas)

En este artículo se presentan los resultados de un estudio que examina la percepción que los estudiantes universitarios tienen de la imagen pública de los auditores a través de sus estereotipos, y su evolución tras la realización de una actividad extracurricular patrocinada por la Agrupación Territorial 1.a, una agrupación profesional de auditores muy conocida y prestigiosa en Espana. ˜ En este estudio se examina si el contacto directo de los estudiantes con los profesionales es una manera de cambiar el estereotipo de los estudiantes hacia la profesión auditora. Los participantes en el estudio completaron un cuestionario preliminar en papel antes y otro después de realizar la actividad, con la finalidad de analizar sus impresiones sobre la actividad y la evolución de sus percepciones sobre la profesión. Ambos cuestionarios se dividieron en 3 secciones: datos demográficos, percepción general de la actividad y 30 preguntas sobre la percepción de un auditor genérico comparado con un individuo genérico. Los resultados obtenidos indican que la actividad cambió la opinión de los estudiantes que pasaron a considerar a los profesionales más amigables y cercanos, más dispuestos a trabajar en grupo, humildes, comprensivos y menos impulsivos.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Auditing; Accounting career; Expectation gap; Real business cases training; Auditor stereotypes; Students’ perceptions.
Palabras clave (otros idiomas):Auditoría; Profesión de auditor; Gap de expectativas; Casos prácticos reales; Estereotipos de los auditores; Percepción de los estudiantes.
Subjects:Social sciences > Economics > Industrial management
Social sciences > Economics > Accounting
Humanities > Education > Higher education
JEL:M42, A22
ID Code:57310
Deposited On:10 Oct 2019 08:25
Last Modified:10 Oct 2019 09:08

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