Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Los retos de las personas mayores ante el comercio electrónico: El caso de Amazon.

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year

Llorente Barroso, Carmen and Sáez-Díez Rebanal, Carlos Los retos de las personas mayores ante el comercio electrónico: El caso de Amazon. Comunicação, Mídia e Consumo, 16 (45). pp. 32-60. ISSN 1983-7070

[img]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution.

4MB

Official URL: http://dx.doi.org/10.18568/cmc.v16i45.1883



Abstract

En un mundo cada vez más volcado en la red, el uso de Internet por parte de las personas mayores para realizar compras en plataformas o tiendas online no ha sido suficientemente estudiado. La consecuencia es que muchas empresas excluyen de su mercado a este sector de la población. A pesar de ser uno de los públicos que más beneficios puede obtener del uso del comercio electrónico, las páginas web no están siendo adaptadas desde el punto de vista de la accesibilidad. Este trabajo estudia los modelos existentes en web accesible para el colectivo senior y los aplica al caso de la plataforma de e-commerce Amazon.

Resumen (otros idiomas)

In an increasingly networked world, the use of the Internet by older people to shop on online platforms or stores has not been sufficiently studied. The consequence is that many companies exclude this segment of the population from their market. Despite of being one of the groups that most benefits can obtain of the use of the electronic commerce, the web pages are not being adapted from the point of view of the accessibility. This work studies the existing models about accessible web to senior people and applies them to the case of the Amazon e-commerce platform.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Amazon; Comercio electrónico; Personas mayores; Internet; Procedimientos online; Inclusión digital; Envejecimiento activo; Brecha digital.
Palabras clave (otros idiomas):Amazon; e-commerce; Elderly; Internet; Online tasks; Online procedures; Digital inclusion; Active aging; Digital divide.
Subjects:Social sciences > Information science > News agencies
Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Advertising
Social sciences > Information science > Internet
Social sciences > Information science > Communication research
ID Code:57387
Deposited On:22 Oct 2019 11:05
Last Modified:23 Oct 2019 07:38

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page