Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Gamificación y evaluación interactiva en las aulas de prácticas
Gamification and interactive evaluation in practices

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Álvarez Vázquez, Mª Pilar (2019) Gamificación y evaluación interactiva en las aulas de prácticas. In Enfoques y experiencias de innovación educativa con TIC en educación superior. Prensas de la Universidad de Zaragoza, Zaragoza, pp. 55-62. ISBN 978-84-17873-75-2

[img]
Preview
PDF
2MB



Abstract

El juego puede emplearse en la enseñanza como herramienta para lograr una mayor motivación del alumno y potenciar el aprendizaje. Se presenta la experiencia llevada a cabo en las prácticas de Biología Celular del Grado en Podología, en las cuales se implementaron la metodología docente y el sistema de evaluación empleando Kahoot.

Resumen (otros idiomas)

Gaming can be used in teaching as a tool to achieve greater student motivation and enhance learning. We present the experience carried out in the Podiatry Degree during Cell Biology practices to improve academic performance by implementing methodology and the assessment through Kahoot.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:Podología, Prácticas microscopía, Kahoot, Evaluación interactiva, Aprendizaje.
Palabras clave (otros idiomas):Podiatry, Microscopy Practices, Kahoot, Interactive Evaluation, Learning
Subjects:Sciences > Computer science > Software
Medical sciences > Medicine > Histology
Medical sciences > Biology > Cytology
Medical sciences > Nursing > Podiatry
Humanities > Education > Learning
Humanities > Education > Teaching
Humanities > Education > Higher education
ID Code:57392
Deposited On:05 Dec 2019 10:53
Last Modified:05 Dec 2019 10:54

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page