Publication:
Trilingüismo en edades tempranas: estudio del lenguaje oral

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2020-02-26
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Complutense de Madrid
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Existe un amplio reconocimiento de la necesidad de conocer al menos una lengua extranjera internacional, pero hoy esta realidad ha quedado obsoleta. Léonard Orban, antiguo Comisario Europeo por el Multilingüismo (2007), afirmaba: “con el inglés ya no basta”.Dominar una segunda lengua se está convirtiendo en un valor diferencial para acceder al mercado laboral. Ya en 1995, una Recomendación de la CE establecía como objetivo que todo ciudadano europeo, al finalizar la escolarización obligatoria fuera capaz de expresarse al menos en dos LE además de la materna. El Libro Blanco sobre la Educación y la Juventud de la CE recomienda que el aprendizaje de la LE comience a nivel preescolar y se convierta en idioma de enseñanza de determinadas asignaturas en Secundaria. Además, en las Conclusiones del Consejo Europeo de Barcelona de 2002 se solicitan acciones «para mejorar el dominio de las competencias básicas, en particular, mediante la enseñanza de al menos dos lenguas extranjeras desde una edad muy temprana»...
There is a widespread recognition of the need to know at least one foreign language, but today this reality has become obsolete. Léonard Orban, former European Commissioner for Multilingualism stated: “English alone is no longer enough”. Mastering a second language is becoming a differential value to access the job market. Already in 1995, an EC Recommendation established as an objective that every European citizen, by the end of compulsory schooling, should be able to communicate in at least two FL in addition to their native language. The White Paper on Education and Youth of the EC recommends that FL learning should begin at the pre-school level and become the language of instruction for certain subjects in secondary school. Moreover, in 2002, The European Council of Barcelona, requested in its conclusions that action was taken “to improve the mastery of basic competencies, in particular by teaching at least two foreign languages from a very early age”...
Description
Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Filología, Departamento de Estudios Románicos, Franceses, Italianos y Traducción, leída el 11-10-2019
UCM subjects
Unesco subjects
Keywords
Citation
Collections