Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Motivation and learning strategies in accounting: Are there differences in English as a medium of instruction (EMI) versus non-EMI students?
Motivación y estrategias de aprendizaje en contabilidad: ¿hay diferencias entre los estudiantes que realizan sus estudios en inglés y los que lo hacen en espanol?

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year

Rivero Menéndez, M José and Urquía Grande, Elena and López-Sánchez, Pilar and Camacho Miñano, María del Mar (2018) Motivation and learning strategies in accounting: Are there differences in English as a medium of instruction (EMI) versus non-EMI students? Revista de Contabilidad - Spanish Accounting Review (RC-SAR), 21 (2). pp. 128-139. ISSN 1138-4891

[img]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

819kB

Official URL: https://doi.org/10.1016/j.rcsar.2017.04.002



Abstract

The objective ofthis paper is twofold: firstly,to analyse ifthere are differences between students’ motivation and their learning strategies when they study accounting subjects in Spanish or English as a medium of instruction. Secondly, to evidence the factors that mainly influence students’ total motivation. The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was carried out on a sample of 368 undergraduate students of a Business Administration Degree, in several accounting subjects taught in English and in Spanish. Multivariate statistical tests were run and interesting results have been found. Students who study a degree in English have more mature learning strategies and motivation than their counterparts. This is shown in their level of self-confidence, time study management and perseverance.

Resumen (otros idiomas)

El objetivo de este trabajo es doble: en primer lugar, analizar si existen diferencias en la motivación y las estrategias de aprendizaje entre los alumnos que estudian asignaturas de contabilidad en español o en inglés. En segundo lugar, investigar los principales factores que afectan a la motivación total de los estudiantes. El cuestionario Motivación y Estrategias de Aprendizaje (MSLQ) fue aplicado a una muestra de 368 alumnos del grado de Administración y Dirección de Empresas en varias asignaturas de contabilidad que se impartieron en inglés y en español. Se llevaron a cabo análisis estadísticos multivariantes y se encontraron resultados interesantes. El alumnado que estudia un grado en inglés tiene mejores estrategias de aprendizaje y más motivación que sus compañeros que estudian en español. Esto se ve reflejado en su mayor nivel de autoestima, mejor gestión del tiempo de estudio y mayor perseverancia.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Higher education internationalisation; Accounting subjects; English as a medium of instruction (EMI); Motivation; Learning strategies
Palabras clave (otros idiomas):Internacionalización de la educación superior; Asignaturas de contabilidad; Inglés como lengua vehicular; Motivación; Estrategias de aprendizaje
Subjects:Social sciences > Economics
Social sciences > Economics > Accounting
Humanities > Education > Higher education
JEL:A2, M4
ID Code:60204
Deposited On:27 Apr 2020 11:42
Last Modified:27 Apr 2020 12:13

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page