Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Dialogyca: los diálogos como punto de encuentro filológico entre lenguas y culturas
Dialogyca: dialogues as philological meeting point between languages and cultures

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Vian Herrero, Ana María and Arrigoni, Eleonora and Baranda Leturio, Consolación and Bellido Sánchez, Sara and Cantarero de Salazar, Alejandro and Cantarero de Salazar, Gonzalo and Domingo Murillo, Jara de and Faba Durán, Celia and Fernández Valladares, María de las Mercedes and Fraga Fernández-Cuevas, María Jesús and Galaso Ronco, Francisco Javier and García-Posada Rodríguez, Catalina and Gómez Vegas, Míriam and González Soriano, José Miguel and Grigoriadou, Theodora and Rubio Fernández, Julia and Martín del Caz, Álvaro and Martín González, Fernando and Sanz Gómez, Lucía and Montalvo Mareca, Sergio and Murillo Rubio, Juana and Tarrío Pazos, Íria and Pérez Benavente, Pablo and Puerto Moro, Laura and Redondo Pérez, Germán and Alvarado Fernández, Alejandro and Juarranz Jiménez, Rosalía and Lozano Díez, Daniel and Mondéjar Bomboí, Medea and Núñez Pinero, Lorena (2020) Dialogyca: los diálogos como punto de encuentro filológico entre lenguas y culturas. [Proyecto de Innovación Docente]

[img]
Preview
PDF (Memoria final del proyecto de innovación docente Dialogyca: los diálogos como punto de encuentro filológico entre lenguas y culturas nº ref. 125)
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

5MB
[img]
Preview
PDF (Documento adjunto a Memoria final lecturas dramatizadas de diálogos Cuaderno de impresiones C. García-Posada y S. Montalvo eds.)
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

2MB
[img]
Preview
PDF (Documento adjunto a la memoria Unidad didáctica: el diálogo como género literario G. Cantarero de Salazar)
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

894kB

Official URL: https://www.ucm.es/grupoepromyr/




Abstract

Formación filológica del alumnado en el género literario culturalmente más abierto desde la Antigüedad hasta hoy en todas las lenguas y culturas, a partir del hispánico. Enfoque teórico-literario y bibliográfico con aplicación artística y dramática.

Resumen (otros idiomas)

Philological training of students in the most culturally open literary genre from Antiquity to present day in all languages and cultures, beginning with the Hispanic branch. Theoretical-literary and bibliographic approach with artistic and dramatic application.

Item Type:Proyecto de Innovación Docente
Divisions:Fac. de Filología > Depto. de Literaturas Hispánicas y Bibliografía
Place of Publication:Madrid
Publisher:eprints UCM
Number of Pages:91
Título de serie o colección (PIMCD):Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2019
ISBN:978-84-691-8286-4
Uncontrolled Keywords:Diálogo hispánico; Cultura europea; Transmisión textual; Dramatización; Teoría de géneros; Bibliografía literaria; Humanidades digitales
Palabras clave (otros idiomas):Hispanic dialogue; European culture; Textual transmission; Dramatization; Theory of Genres; Textual bibliography; Digital Humanities
Subjects:Humanities > Philosophy > Philosophy history
Humanities > Religion > Mythology
Humanities > Education > Language and literature study and teaching
Humanities > Education > Humanities study and teaching
Humanities > Education > Secondary education
Humanities > Education > Higher education
Humanities > Philology
Humanities > Philology > Literature
Humanities > Philology > Prose literature
Humanities > Philology > Spanish and Spanish American literature
ID Code:61227
Deposited On:02 Jul 2020 22:43
Last Modified:08 Jul 2020 14:19

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page