Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Contribuciones a la arquitectura de la marca Europa: Los programas Erasmus+ y Europa Creativa

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Linares Diamant, Lucía (2020) Contribuciones a la arquitectura de la marca Europa: Los programas Erasmus+ y Europa Creativa. [Trabajo Fin de Grado]

[img]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial.

1MB


Abstract

El trabajo de investigación-acción que proponemos se sitúa en la confluencia entre la arquitectura de la marca y la arquitectura del aprendizaje social. Tratamos de entender cómo la Comisión Europea, como institución macro por un lado, y cómo las diversas comunidades micro que la conforman -ciudades, territorios, universidades o asociaciones- por otro lado, interactúan y despliegan iniciativas participativas; cómo unas y otras se adaptan a medida que los aprendizajes suceden. Nos apoyamos en los programas Erasmus+ y Europa Creativa como casos prácticos de desarrollo de la marca desde el desarrollo de los lazos culturales y educativos entre ciudadanos de los Estados miembros.

Resumen (otros idiomas)

The action research work we propose is located at the confluence between brand architecture and the architecture of social learning. Our main goal is to understand how the European Commission, as a macro institution on the one hand, and how the various micro communities that make it up - cities, territories, universities or associations - on the other, interact and deploy participatory initiatives; how one and other adapt themselves as learning processes take place. We rely on the Erasmus+ and Creative Europe programmes as practical cases of brand progress from the development of cultural and educational links between citizens of the Member States.

Item Type:Trabajo Fin de Grado
Directors:
DirectorsDirector email
Ruiz San Román, José Antoniojars@ucm.es
Uncontrolled Keywords:Estrategias, Identidad, Marca, Marca Europa, Nation Branding, Reputación.
Palabras clave (otros idiomas):Strategies, Identity, Brand, Europe Brand, Nation Branding, Reputation.
Subjects:Social sciences > Sociology > Social change
Social sciences > Sociology > Social movements
Social sciences > Sociology > Non-governmental organizations
Social sciences > European Union > European cultural policy
Social sciences > European Union > European educational policy
Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Communication research
Título de Grado:Grado en Publicidad y Relaciones Públicas
ID Code:61350
Deposited On:06 Jul 2020 12:15
Last Modified:06 Jul 2020 12:15

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page