Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Proyección de España en el Exterior: Soft Power y Marca País
Spain's international influence: Soft Power and National Branding

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



González Casado, Ignacio (2020) Proyección de España en el Exterior: Soft Power y Marca País. [Trabajo Fin de Grado]

[img]
Preview
PDF
755kB


Abstract

Este documento analiza el poder blando de España y cómo es gestionado mediante nuestra marca país actual, España Global. Para ello, primero se establece un marco teórico con el concepto de soft power y de diplomacia pública, que servirá como guía para el estudio.
Para análisis del poder blando, se recurre al índice The Soft Power 30, que analiza nuestro país en base a seis parámetros distintos: Cultura, Compromiso Internacional, Entorno Político, Entorno Empresarial, Educación y Digitalización. Por último, se estudia la propuesta de imagen para nuestro país que ofrece España Global y se pone en relación con nuestro soft power.

Resumen (otros idiomas)

This document aims to analyze the soft power of Spain and how it is managed through our national branding project, España Global. In order of achieving this, the first thing is to establish a theoretical framework with the concepts of soft power and public diplomacy, to be used as a guidelines for the research. To study the spanish soft power, it is used The Soft Power 30 index, which analyze our country based on six different variables: Culture, Engagement, Government, Enterprise, Education and Digital. Last of all, it is studied the new image España Global offers for our state and his relation with our soft power.

Item Type:Trabajo Fin de Grado
Directors:
DirectorsDirector email
Calduch Cervera, Rafaelrafacald@ucm.es
Uncontrolled Keywords:Poder Blando, España, Marca país, Imagen, Reputación, Diplomacia Pública.
Palabras clave (otros idiomas):Soft Power, Spain, National Brand, Image, Reputation, Public Diplomacy.
Subjects:Social sciences > Political science > International relations
Social sciences > Political science > Political theories
Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Public Opinion
Título de Grado:Grado en Periodismo
ID Code:62103
Deposited On:14 Sep 2020 08:22
Last Modified:14 Sep 2020 09:51

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page