Publication:
Flipped Learning: Proyecto de Innovación

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2021-06-18
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El objetivo de este proyecto es mejorar de la calidad docente, vinculada a procesos de innovación, pero basándonos en datos científicos que avalen la aplicación de una metodología útil y motivadora en nuestro contexto universitario. En estas propuestas de mejora, pretendemos que participen de forma activa ambos agentes educativos: profesorado y alumnado.
Description
Keywords
Citation
Alamri, M. M. (2019). Students' academic achievement performance and satisfaction in a flipped classroom in Saudi Arabia. International Journal of Technology Enhanced Learning, 11(1), 103-119. Chen, K. S., Monrouxe, L., Lu, Y. H., Jenq, C. C., Chang, Y. J., Chang, Y. C., & Chai, P.Y. C. (2018). Academic outcomes of flipped classroom learning: a meta-analysis. Medical education, 52(9), 910-924. Every day. Washington, DC: ISTE; and Alexandria, VA: ASCD. Caligaris, M., Rodríguez, G., & Laugero, L. (2016). A first experience of flipped classroom in numerical analysis. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 217, 838-845. Nwosisi, C., Ferreira, A., Rosenberg, W., & Walsh, K. (2016). A study of the flipped classroom and its effectiveness in flipping thirty percent of the course content. International Journal of Information and Education Technology, 6(5), 348. Santiago, R. y Bergmann, J. (2018): Aprender al revés. Barcelona: Paidós. Szoka, J (2013). Measured Results Demonstrate Enhanced Learning Outcomes in the Flipped Classroom. Tourón, J. y Santiago, R. (2015). Flipped learning model and the development of talent at school. Revista de Educación, 368, 33-65.