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Auto-generated eSports natural language narrative

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Abstract
The e-Sports, also known as electronic Sports, is a world that is growing at a really fast pace. League of Legends is the most played video game in the world with approximately 115 million active players each month. The games between professional teams are broadcasted on platforms such as YouTube, Twitch and other smaller platforms. That is why not everyone can be informed of the results, this is due to the amount of time it takes to watch these games of approximately 30-40 minutes. The objective of this application is to create a program that automatically writes a summary written in natural language of the games played in professional tournaments or leagues. This way, every user will have the option of being informed about what has happened during the course of the game and the final result without the need to spend so much time watching a video. To carry out this project I will use a natural language generation technique called "corpus-based". This technique consists of creating a series of different designs or "objective texts" to analyze the information I want to use, and thus, perform the data analysis according to the information we want to include in the text.In these sketches or objective texts we will introduce the most important events of a League of Legends game, this information will be obtained from the Riot Games API. The purpose of these designs is to obtain a text with a structure and language similar to one created by a human. The results obtained enable the user to understand the main events of the game. Furthermore, the resulting texts have an acceptable degree of naturalness.
Los e-Sports, también conocidos como electronic Sports, pertenecen a un mundo que está creciendo a un ritmo muy alto. League of Legends es el videojuego más jugado en el mundo con aproximadamente 115 millones de jugadores activos mensualmente. Las partidas entre equipos profesionales son retransmitidas en plataformas como YouTube, Twitch y otras menos conocidas. Es por ello que no cualquier persona puede informarse de los resultados, debido a la cantidad de tiempo que requiere ver estas partidas de aproximadamente 30-40 minutos. Mi objetivo en este proyecto es crear un programa que redacte un resumen escrito en lenguaje natural y de forma automática de las partidas que son jugadas en los torneos o ligas profesionales. De esta manera, todo usuario tendrá la opción de informarse de lo que ha ocurrido durante el transcurso de la partida y del resultado final sin la necesidad de invertir tanto tiempo en ver un vídeo. Para llevar a cabo este proyecto utilizaré una técnica de generación de lenguaje natural llamada corpus-based.Esta técnica consiste en crear una serie de bocetos o textos objetivo para analizar la información que se quiere poner y así realizar el análisis de datos acorde a la información que queremos incluir en el texto. En estos bocetos o textos objetivos introduciremos los eventos mas importantes de una partida de League of Legends, esta información la obtendremos de la API de Riot Games. El fin de estos bocetos es obtener un texto con una estructura y lenguaje similar a un texto creado por un ser humano. El resultado obtenido permite entender los eventos principales de la partida elegida por el usuario. Además, los textos resultantes tiene un grado de naturalidad aceptable.
Description
Trabajo de Fin de Grado en Ingeniería Informática bilingüe, Facultad de Informática UCM, Departamento de Ingeniería del Software e Inteligencia Artificial, Curso 2020/2021
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