Publication:
Los "Credit Default Swaps" (CDS): una aproximación a su régimen jurídico. The Credit Default Swaps: an approach to their legal system

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2011-11
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El presente trabajo es un intento de aproximación al análisis de la figura de los CDS desde una perspectiva jurídica, como modalidad de contrato de derivados. Con ello, queremos destacar los aspectos de su régimen jurídico dejando más a un lado su carácter de derivado de crédito y su contemplación desde la perspectiva de los mercados donde se negocia. No obstante, la exposición se cierra con las normas que regulan su negociación en los mercados. ABSTRACT: This paper is an attempt to approach the analysis of the figure of the CDS from a legal perspective, while derivative contract mode. We intend to highlight aspects of their legal status, leaving aside their most credit derivative nature and contemplation from the perspective of the markets where it is traded. However, the exhibition concludes with the rules governing trading in markets.
Description
Texto de la ponencia presentada en el IX Seminario Harvard-Complutense View on Corporate and Financial Law Issues, celebrado en la Harvard Law School entre los días 7 y 11 de noviembre de 2011, con el patrocinio de Allen & Overy (Madrid), Banco Santander, J & A Garrigues, S.L.P, Ilustre Colegio Notarial de Madrid y Colegio de Registradores de España.
Keywords
Citation