Publication:
Aprendiendo inglés autónoma y ubicuamente (a cualquier hora y en cualquier lugar): uso de apps (aplicaciones para dispositivos móviles) como complemento a las clases presenciales en la universidad (Ref.: UCM-PIMCD-323).

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2014-12-31
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El proyecto al que se refiere el presente informe (ref.: UCM-PIMCD-2014-323) ha tenido por objetivo principal la evaluación y mejora de diversas aplicaciones móviles para la enseñanza y el aprendizaje del inglés (desarrolladas por los distintos profesores que participan en el mismo). Estas aplicaciones cubren aspectos específicos del aprendizaje de esta lengua que típicamente necesitan reforzar los alumnos de nuestra(s) universidad(es) y que no son cubiertos en general por las aplicaciones gratuitas ya existentes en el mercado de apps (mucho más básicas y generalistas).
The main aim of the project reported here (ref.: UCM-PIMCD-2014-323) has been to evaluate and improve a number of mobile applications (apps) for English teaching and/or learning, developed by the members of the project. These apps help learning several topics in English (1) that are often not included in other free English learning apps (usually more basic and general-purpose oriented); and (2) that our University students typically need to practice.
Description
Keywords
Citation
• J. Arús-Hita. 2014. “Virtual learning environments on the go: CALL meets MALL”. II EuroCALL MALL SIG Meeting. International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID'14). Ávila, May 9, 2014. • C. Calle Martínez, L. Pomposo, A. Pareja Lora. 2015. “Design of an EFL mobile learning application applied to business”. Actas del XXXII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA 2014). Sevilla, 3-5 de abril de 2014 [EN PRENSA]. • M. D. Castrillo, E. Bárcena & A. Pareja-Lora. 2014. “Technological applications for language education: preliminary conclusions after the design and implementation of mobile learning language apps for professionals”. In S. Jager, L. Bradley, E. J. Meima, & S. Thouësny (Eds.), Proceedings of EUROCALL 2014: CALL Design: Principles and Practice (pp. 40-46). Dublin: Research Publishing. • A. Ibáñez Moreno, M. Jordano de la Torre, A. Vermeulen. 2014. "Using audio description to improve EFL students’ oral competence in MALL: methodological preliminaries". International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID'14). Ávila, May 7-9, 2014. • L. Pomposo, A. Pareja Lora, C. Calle Martínez. 2014. “Design and implementation of BusinessApp, a MALL application to make successful business presentations”. II EuroCALL MALL SIG Meeting. International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID'14). Ávila, May 9, 2014. • L. Pomposo, A. Pareja Lora, C. Calle Martínez. 2015. “The influence of a mobile application on improving presentation skills”. Aceptada para su presentación en el XXXIII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA 2015). Madrid, 16-18 de abril de 2015. • T. Read, E. Bárcena, A. Kukulska-Hulme. 2014. “Exploring the application of a conceptual framework in a social MALL app”. II EuroCALL MALL SIG Meeting. International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID'14). Ávila, May 9, 2014.