Las memorias corporativas de Atresmedia y RTVE en la red: juegos malabares para la credibilidad
Corporate reports of Atresmedia and RTVE in the Web: Juggling for credibility

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Arquero Blanco, Isabel and Ortiz Sobrino, Miguel Ángel (2015) Las memorias corporativas de Atresmedia y RTVE en la red: juegos malabares para la credibilidad. Pensar la Publicidad. Revista Internacional de Investigaciones Publicitarias, 8 (1). pp. 91-112. ISSN 1887-8598

[thumbnail of PLP IArquero Ortiz.pdf]
Preview
PDF
236kB

Official URL: http://revistas.ucm.es/index.php/PEPU



Abstract

En este artículo se comparan las memorias de responsabilidad social que la Corporación Radiotelevisión Española (RTVE) y Atresmedia, Corporación de Medios de Comunicación, S.A., difunden a través de sus webs corporativas. El análisis de estos informes, referentes al ejercicio 2012, permite revisar la información que los dos grupos de comunicación proyectan en la opinión pública, su transparencia y el diálogo que establecen con sus grupos de interés. Los dos grupos de comunicación omiten información sobre riesgos, propician la ambigüedad y mantienen un diálogo incompleto con sus grupos de interés.

Resumen (otros idiomas)

This article compares the 2012 reports on corporate social responsibility of Corporación Radiotelevisión Española (RTVE) and Atresmedia, Mass Media Corporation., hosted on their corporate websites. The analysis of these reports allows to review the information that both communication groups project in public opinion, their transparency and dialogue with the stakeholders. The two compared reports overlook information on risks, foster ambiguity and incomplete dialogue with theirs stakeholders.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Responsabilidad social; Transparencia; Informe anual; Atresmedia; RTVE
Palabras clave (otros idiomas):Social responsibility; Clarity; Annual reporting; Atresmedia; RTVE
Subjects:Social sciences > Information science > Audio-visual communication
Social sciences > Information science > Information services
Social sciences > Information science > Advertising
Social sciences > Information science > Radio
Social sciences > Information science > Public relations
Social sciences > Information science > Television
Social sciences > Information science > Internet
Social sciences > Information science > Public Opinion
ID Code:30807
Deposited On:14 Jul 2015 11:15
Last Modified:14 Jul 2015 11:15

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page