Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Arquero Blanco, Isabel and Ortiz Sobrino, Miguel Ángel (2015) Las memorias corporativas de Atresmedia y RTVE en la red: juegos malabares para la credibilidad. Pensar la Publicidad. Revista Internacional de Investigaciones Publicitarias, 8 (1). pp. 91-112. ISSN 1887-8598
Preview |
PDF
236kB |
Official URL: http://revistas.ucm.es/index.php/PEPU
Abstract
En este artículo se comparan las memorias de responsabilidad social que la Corporación Radiotelevisión Española (RTVE) y Atresmedia, Corporación de Medios de Comunicación, S.A., difunden a través de sus webs corporativas. El análisis de estos informes, referentes al ejercicio 2012, permite revisar la información que los dos grupos de comunicación proyectan en la opinión pública, su transparencia y el diálogo que establecen con sus grupos de interés. Los dos grupos de comunicación omiten información sobre riesgos, propician la ambigüedad y mantienen un diálogo incompleto con sus grupos de interés.
Resumen (otros idiomas)
This article compares the 2012 reports on corporate social responsibility of Corporación Radiotelevisión Española (RTVE) and Atresmedia, Mass Media Corporation., hosted on their corporate websites. The analysis of these reports allows to review the information that both communication groups project in public opinion, their transparency and dialogue with the stakeholders. The two compared reports overlook information on risks, foster ambiguity and incomplete dialogue with theirs stakeholders.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Responsabilidad social; Transparencia; Informe anual; Atresmedia; RTVE |
Palabras clave (otros idiomas): | Social responsibility; Clarity; Annual reporting; Atresmedia; RTVE |
Subjects: | Social sciences > Information science > Audio-visual communication Social sciences > Information science > Information services Social sciences > Information science > Advertising Social sciences > Information science > Radio Social sciences > Information science > Public relations Social sciences > Information science > Television Social sciences > Information science > Internet Social sciences > Information science > Public Opinion |
ID Code: | 30807 |
Deposited On: | 14 Jul 2015 11:15 |
Last Modified: | 14 Jul 2015 11:15 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page