Publication:
Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión. A Research and Teaching Project: ‘Cloud’ Analysis of Contents. Collaborative and Interactive Learning

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2015
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universitat Politècnica de València
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
The Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión (Observatory for the Quality of Information on Television) of the School of Media & Communications Science of the Complutense University of Madrid is a project for the innovation and enhancement of teaching quality. The project seeks to use the course titled Information on Television to forge links between research and training, between theory and practice. Using a special-purpose online platform for collaborative and interactive work, students engage in the analysis of the contents of news programs in the five nationwide TV networks active in Spain. Throughout the project, students acquire, in addition to other skills and further knowledge, academic and professional competencies around the topic of television information. Participants recognize this teaching and learning initiative as highly satisfactory and beneficial.
Description
Keywords
Citation
Álvarez, C. (2012). La relación teoría-práctica en los procesos de enseñanza-aprendizaje. Educatio Siglo XXI, 2 (30), 383-402. Duran, E. B. (2006). Modelo del alumno para sistemas de aprendizaje colaborativo.Actas del Workshop de Inteligencia Artificial en Educación, Mendoza (Argentina),11-15. From:http://www.researchgate.net/publication/228733123_Modelo_del_alumno_en_sistemas_de_aprendizaje_colaborativo Fleury, M. T., Fleury, A. (2001). Construindo o conceito de competência. Revista de Administração Contemporânea (RAC), special number, 183-196. From http://www.scielo.br/pdf/rac/v5nspe/v5nspea10.pdf García, R., Traver, J. A., Candela, I. (2001). Aprendizaje cooperativo: fundamentos,características y técnicas. Madrid: CCS. Gil, C., Montoya, M. G., Herrada, R. I., Baños, R., Montoya, F. G., Manzano-Agugliaro,F. (2011). Cooperative learning and electronic group portfolio: tutoring tools, development of competences and assessment. International Journal of Learning Technology, 6 (1), 46-61. González, J., & Wagenaar, R. (Eds.) (2003). Tuning Educational Structures in Europe.Informe Final, Fase 1. Bilbao: Universidad de Deusto. Web site: http://www.unideusto.org/tuning/tuningal/index.php?option=com_docman&task=down&bid=3 Haller, C. R., Gallagher, V. J., Weldon, T. L., Felder, R. M. (2000). Dynamics of peer education in cooperative learning workgroups. Journal of Engineering Education, 89 (3), 285–293. Marín, V., Ramírez, A. & Sampedro, B. (2011). Moodle y estudiantes universitarios: dos nuevas realidades del EEES. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 15 (1), 109-120. From http://www.ugr.es/~recfpro/rev151ART7.pdf Molina, M. I. (2010). El vínculo docencia-investigación: una respuesta a la necesidad de pensamiento crítico. Razón y Palabra, 73. From http://www.razonypalabra.org.mx/N/N73/Varia73/24Molina-V73.pdf Rajadell, N. (1993). Estrategias de intervención educativa: estrategias de enseñanza y estrategias de aprendizaje. Barcelona: PPU. Shön, D. A. (2000). Educando o Profissional Reflexivo: um novo design para o ensino e a aprendizagem. Porto Alegre: Artes Médicas Sul. Torrelles, C., Coiduras, J., Isus, S., Carrera, F. X., París, G. & Cela, J. M. (2012). Competencia de trabajo en equipo: definición y categorización. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 15 (3), 329-344. From http://www.ugr.es/~recfpro/rev153COL8.pdf