Publication:
Mediación comunitaria como parte de la mediación en el ámbito civil: un punto de encuentro entre el derecho y el trabajo social

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2013
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Durante la última década se ha producido un amplio desarrollo normativo en el marco de la Unión Europea que ha provocado la implicación de las Instituciones de España en lo referente a la Resolución Alternativa de Conflictos. En este sentido, la Mediación y su relación con el Trabajo Social, son campos a explorar y definir. El presente trabajo expone y analiza los resultados de una investigación que busca identificar y diferenciar los rasgos característicos de la Mediación Comunitaria con relación a la Mediación Civil, así como con relación al campo profesional del Trabajo Social Comunitario y del Derecho.
During the last decade, it’s going on a huge Law development in the European Union which it has influenced the Spanish Institutions implication towards the Alternative Dispute Resolution. In this sense, the Mediation in relation with the Social Work is part of the structure to explore and define. This paper exposed and analyses the results of a research which it tries to identify and differentiate the special features of Community Mediation in relation with Civil Mediation, and also in relation with Community Social Work and Law professions.
Description
UCM subjects
Keywords
Citation