Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Gómez Gómez, Francisco (2015) Aprendizaje mediante la conciencia plena y las constelaciones familiares. Opción, 31 (ext 2). pp. 479-500. ISSN 1012-1587
Preview |
PDF
135kB |
Official URL: http://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/20402
Abstract
Se recogen los aspectos más significativos del Mindfullnes y del modelo sistémico fenomenológico de las Constelaciones Familiares, aplicados al sistema educativo universitario. La posibilidad de establecer una relación de ayuda posicionando al docente ayudador y al alumno ayudado en el adulto y en el presente es una nueva forma de afrontar los procesos de aprendizaje/enseñanza, y de enfocar la labor del educador como profesional de ayuda. El estudio de caso da consistencia a los aspectos teóricos de los diferentes autores considerados, lo que da lugar a conclusiones novedosas que crean nuevas formas y competencias formativas y profesionales en la Educación
Resumen (otros idiomas)
Most significant aspects of Mindfullnes and Systemic Phenomenological of Family Constellations approach are gathered as an application for University education system.Anew way to deal the learning and teaching process, focusing the teacher roll as a professional help would create a help relationship by positioning the helper teacher and the helped student on the adult place and in the present. Theoretical aspects –written by authors of the matter– are supported by case study, emerging new skills for education professionals
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Aprendizaje, Conciencia plena, Constelaciones familiares, Enseñanza |
Subjects: | Social sciences > Social service > Family Social sciences > Social service > Family psychotherapy Humanities > Education > Learning Humanities > Education > Psychotherapy Humanities > Education > Training of teachers |
ID Code: | 36147 |
Deposited On: | 08 Mar 2016 11:50 |
Last Modified: | 08 Mar 2016 11:50 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page