Publication:
Derecho comunitario, libertad de circulación y protección social. La condición o derecho de residencia como límite al acceso a las prestaciones sociales.

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2016
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ministerio de Empleo y Seguridad Social
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Las sentencias del TJUE de 2015 y 2016 plantean, de nuevo, el alcance del derecho a la igualdad y no discriminación por razón da nacionalidad en el acceso a las prestaciones sociales, en especial, a las de subsistencia. La actual interpretación restrictiva del TJUE deriva de la concepción ambigua en el derecho de la Unión Europea sobre el estatuto de "Ciudadanía de la Unión"; posición que, al respecto, parece asumir el Consejo Europeo de febrero de 2016.
The ECJ'S Cases Law 2015 and 2016, propose, again, the scope of the right to equality and non-discrimination based on nationality and right to social benefits, especially to subsistence. The ECJ current narrow interpretation derives from the mbiguous conception in the European Union Law on the status of EU Citizenship. position in this regard seems to assume the European Council in February 2016.
Description
Keywords
Citation
Collections