Publication:
Innovación y emprendimiento social en el proceso de enseñanza: nuevas narrativas universitarias

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2016-10
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad del Zulia
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Se presenta la utilización de narrativas apreciativas como estrategia para intervenir en la construcción del espíritu innovador que debe tener un estudiante universitario para participar como profesional en la sociedad. Esta capacidad está incluida en las competencias transversales de resolución de problemas y toma de decisiones de la mayoría de las disposiciones legales y planes de estudios universitarios. La investigación realizada en un grupo de estudiantes pone de relieve la necesidad percibida por parte de los estudiantes de esta competencia. La elaboración de nuevas narrativas permite conectar con la posibilidad de emprender proyectos que respondan a las necesidades actuales.
The use of appreciative narratives is presented herein as an strategy to intervene in the construction of the innovative spirit that an university student shall have in order to participate under the role of a professional within the society. This ability is included among the cross-curricular competences of resolution of problems and decision making deriving from a majority of the legal dispositions and university syllabus. The research executed over a group of students has highlighted the need for this competence perceived by the students. The elaboration of new narratives helps to connect with the possibility of starting projects that respond to the present needs.
Description
Keywords
Citation
Collections