Publication:
Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión. Un proyecto de investigación y docencia: análisis de contenidos en la ‘nube’. Aprendizaje colaborativo e interactivo

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2017-05-24
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión, de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid, es un proyecto de innovación y mejora de la calidad docente con el que se pretende establecer vínculos entre investigación y docencia y entre teoría y práctica en el marco de la enseñanza de la asignatura Información en Televisión. A través de una plataforma online de trabajo colaborativo e interactivo creada ad hoc, los alumnos analizan los contenidos de los noticieros de las cinco cadenas españolas nacionales de televisión. En el desarrollo de este proyecto, el alumno adquiere, entre otros conocimientos y destrezas, competencias académicas y profesionales sobre la materia de información en televisión. Los alumnos participantes reconocen como muy positiva y satisfactoria esta experiencia de enseñanza y aprendizaje.
The Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión (Observatory for the Quality of Information on Television) of the School of Media & Communications Science of the Complutense University of Madrid is a project for the innovation and enhancement of teaching quality. The project seeks to use the course titled Information on Television to forge links between research and training, between theory and practice. Using a special-purpose online platform for collaborative and interactive work, students engage in the analysis of the contents of news programs in the five nationwide TV networks active in Spain. Throughout the project, students acquire, in addition to other skills and further knowledge, academic and professional competencies around the topic of television information. Participants recognize this teaching and learning initiative as highly satisfactory and beneficial.
Description
Keywords
Citation