Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Sánchez Molero, María Luisa (2016) Los rincones como contextos significativos de aprendizaje. [Trabajo Fin de Grado]
Preview |
PDF
1MB |
Abstract
En el presente trabajo se pretende hacer un estudio sobre los rincones de trabajo en el aula de Educación Infantil, describiéndolos como modelo de organización del espacio y como estrategia metodológica que aboga por un aprendizaje socioconstructivista. El estudio se completa con la descripción y el análisis de los rincones de un aula específica de un centro escolar, incorporando diversas propuestas de mejora fundamentadas en el previo estudio teórico
Resumen (otros idiomas)
The objective of the present study is to analyze the corners of work in the Preschool classrooms, describing them as a model of organization of the space and as a methodological strategy that advocates for a socioconstructivist learning. The study is completed with the description and analysis of the corners of work of a real class, incorporating several improvement proposals founded on the conclusions of the previous study.
Item Type: | Trabajo Fin de Grado |
---|---|
Additional Information: | Acceso al texto completo del documento retirado a petición de la autora con fecha 31/01/2018 |
Directors: | Directors Director email Garrote Escribano, Nicolás nikolasgarrote@gmail.com |
Uncontrolled Keywords: | Rincones de trabajo, Educación Infantil, Juego, Constructivismo, Aprendizaje Significativo |
Palabras clave (otros idiomas): | Corners of work, Preschool, Play, Constructivism, Meaningful Learning |
Subjects: | Humanities > Education > Learning Humanities > Education > Teaching Humanities > Education > Child rearing Humanities > Education > Elementary school administration Humanities > Education > Educational psychology |
Título de Grado: | Grado en Maestro de Educación Infantil. Facultad de Educación. Curso 2015-2016 |
ID Code: | 42976 |
Deposited On: | 01 Jun 2017 08:00 |
Last Modified: | 30 Nov 2018 11:43 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page