Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
De Miguel Asensio, Pedro Alberto (2017) Restricciones nacionales a la publicidad en Internet y Derecho de la Unión. La Ley Unión Europea (49). ISSN ISSN 2255-551X
Preview |
PDF
116kB |
Abstract
El Derecho de la Unión limita de manera muy notable la posibilidad de los Estados miembros de establecer restricciones de amplio alcance a la publicidad a través de Internet, incluso cuando se trata de normas relativas a la publicidad de determinadas categorías de productos o servicios cuya publicidad no ha sido objeto de armonización. Junto a las libertades de circulación, en particular las relativas a servicios y mercancías, las Directivas sobre prácticas comerciales desleales y sobre comercio electrónico presentan especial importancia para valorar la situación.
Resumen (otros idiomas)
European Union law imposes significant limits to the ability of Member States to establish broad prohibitions to online advertising even concerning rules on specific services or products which have not been subject to harmonization. Along with the basic freedoms, particularly those concerning services and goods, the Directive on unfair commercial practices and the Directive on electronic commerce deserve particular attention in this regard.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Publicidad, Comercio electrónico, Protección de la salud, Profesiones reguladas |
Palabras clave (otros idiomas): | Advertising, Electronic commerce, Protection of public health, Regulated professions |
Subjects: | Social sciences > European Union Social sciences > European Union > Community law Social sciences > Law Social sciences > Law > Private international law Social sciences > Law > Commercial law |
ID Code: | 43798 |
Deposited On: | 06 Jul 2017 10:20 |
Last Modified: | 06 Jul 2017 10:20 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page