(URBAODS) Incorporación los objetivos de la Agenda 2030 para el desarrollo sostenible en los estudios urbanos y en un contexto de COVID 19: Un enfoque comparado internacional de nuevas metodologías participativas (URBAODS) Incorporation of the objectives of the 2030 Agenda for Sustainable Development in urban studies and in a
(URBAODS) Incorporation of the objectives of the 2030 Agenda for Sustainable Development in urban studies and in a context of COVID 19: An international comparative approach to new participatory methodologies

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Barañano Cid, Margarita (URBAODS) Incorporación los objetivos de la Agenda 2030 para el desarrollo sostenible en los estudios urbanos y en un contexto de COVID 19: Un enfoque comparado internacional de nuevas metodologías participativas (URBAODS) Incorporation of the objectives of the 2030 Agenda for Sustainable Development in urban studies and in a. (Submitted)

[thumbnail of Proyecto de Innovación y Mejora Docente]
Preview
PDF (Proyecto de Innovación y Mejora Docente)
530kB


Abstract

El propósito del proyecto URBAODS ha consistido en desarrollar y evaluar metodologías docentes participativas con el objetivo de reforzar incorporación, tanto transversal como específica, de los objetivos de la Agenda 2030 para el desarrollo sostenible en el ámbito de los estudios urbanos, en un contexto de pandemia por COVID-19, y de postpandemia, focalizando la atención en tres de ellos: los referidos a la educación de calidad, al género y a las ciudades.
El proyecto se ha basado en la colaboración de siete universidades iberoamericanas, a saber, la Universidad de Buenos Aires, La Universidad Pública de Sao Paulo; la Universidad Autónoma Nacional de México, la Universidad de Barcelona, La Universidad Politécnica de Madrid, la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla, y la Universidad Complutense de Madrid, que lo ha coordinado.

Resumen (otros idiomas)

The purpose of the URBAODS project has been to develop and evaluate participatory teaching methodologies with the aim of reinforcing the incorporation, both transversal and specific, of the objectives of the 2030 Agenda for Sustainable Development in the field of urban studies, in a pandemic by COVID-19, and post-pandemic context, focusing attention on three of them: those related to quality education, gender and cities. The project has been based on the collaboration of seven Ibero-American universities, namely, the University of Buenos Aires, the Public University of Sao Paulo; the National Autonomous University of Mexico, the University of Barcelona, the Polytechnic University of Madrid, the Pablo de Olavide University of Seville, and the Complutense University of Madrid, which has coordinated it.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:COVID 19; Agenda 2030; desarrollo sostenible; estudios urbanos
Subjects:Social sciences > Sociology > Urban sociology
ID Code:46111
Deposited On:10 Jan 2023 12:52
Last Modified:10 Jan 2023 12:52

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page