Publication:
Investigación artística y reverberación. A propósito de “Labour in a single shot”, un proyecto de Harun Farocki y Antje Ehmann

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2015
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
En base a un caso de estudio, el proyecto de Harun Farocki y Antje Ehmann titulado “Labour in a single shot”(2011-2015), el texto trata temas de discusión habituales en el campo de la investigación artística tales como los formatos que adopta, los mecanismos y dispositivos en los que se expone/presenta, el modo en que se articula la investigación en un medio medios concretos, en este caso el medio cinematográfico, con la investigación académica y las estrategias de validación que se ven involucradas en los distintos escenarios.
The text analizes a research based artistic project, “Labour in a single shot”, by Harun Farocki y Antje Ehmann (2011-2015) by situating it in the context of the “artistic research” debate. Many questions arise: formats, strategies and exhibition / exposition / presentation mechanisms (related, in this specific case of study, to film and video production and labour as subject), academic research and validation strategies.
Description
Keywords
Citation